23 Mayıs 2014 Cuma

KÖTÜ HUY

  Dün televizyonda bir "Talk Show" izlerken "Showman" konuklardan birine en kötü huyunuz nedir diye bir soru yöneltti. "Off! Böyle klişe soru mu olur?" deyip tam kanalı değiştiriyordum ki konuktan o klişe cevap geldi:"Hiç kimseye hayır diyemiyorum."...

  Kumanda elimde öylece kaldım. Sanırım bu cevabı çok duydum ama ilk defa bu cevabı bu kadar çok düşündüm. Düşündüm ve biz insanları bir kez daha anladım. Tamam bir televizyon programı... ve milyonlarca insanın gözlerinin içine baka baka aniden günah çıkarması beklenmez ama ben bu cevaba en çok, sosyal yaşamımdaki bire bir muhabbetlerde şahidim. Üstelik bu soruya sadece bu cevapda verilmiyor. Öyle cevaplar veriliyor ki arkadaş çevremdeki herkes mi melek olur? Bir kaç örnek verecek olursam:"Fazla açık sözlüyüm." , "Herkesin sözünü önemsiyorum." , "Çabuk inanıyorum." vs... Hatta şunu bile duydum:"Yalan söyleyemiyorum.(!)" Bu güzel bir özellik değilmiydi. Sırf bu cevaptan bile biz insanların ahlaki değerlerinin nereye geldiğini anlayabiliriz.

  Birebir muhabbetlerimde bu soru ve bu cevaptan sonra karşımdaki şahıs başlar konuşmaya:"Ama falanca öylemi onda yalan var, kıskançlık var, kin var vs..." İşte biz kendimizde hiç kötülük görmeyiz ama başkalarının kötülüklerini görürüz. Görmeklede yetinmeyip bir başkasınada gösteririz.

  Sanırım en kötü huyunuz sorusuna böyle cevaplar verenlerde dünyadaki en iğrenç huy mevcut.
Yaptığı kötülüklerin kötülük olduğunu kabul etmeme...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder